• +3623919161
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Iskolai étkeztetés tájékoztató

 

Kedves Szülők,

Az alábbiakban ismételten megküldjük a tájékoztatót, mert sok esetben azt tapasztaltuk, hogy a hibák nagy része az információk hiányából eredt. Kérjük olvassák el figyelmesen, és tartsák be a benne foglaltakat az akadálytalan szolgáltatás biztosítása érdekében.

Figyelem!

Kártyás fizetés esetén, amennyiben nem működik az OTP rendszere, és átvezérli Önöket más OTP-s oldalakra, ez nem a SchoolSystem része. Ne válasszák az azonnali átutalást, ne az ott talált utasításokat kövessék, hanem ebben a tájékoztatóban leírtakat. Ne fizessenek ott, és sehol ne adjanak meg sem személyes, sem más adatokat.

 

Általános tájékoztató

Tanulók adatai

A 2022/23-as tanévre a kitöltött kérdőíveket az iskolától megkaptuk, ennek alapján a gyermekeket besoroltuk a megfelelő épületbe és osztályba. Aki nem töltötte ki, tehát nem igényelt étkezést, átállítjuk „nem étkezik” státuszra. Amennyiben mégis igényelnek, vagy egyéb kérésük van, kérjük ezt a sziakaja@gmail.com címen emailben jelezzék.

Kérjük a Szülői adatoknál szíveskedjenek megadni a hiányzó mezőket. A lakcím kötelező adat, mert ennek hiányában nem tudjuk kiállítani a számlákat! Szívesen vesszük, ha megadnak telefonos elérhetőséget is, mert sürgős esetben úgy gyorsabb a kommunikáció.

Az alábbiakban szeretnénk általános tájékoztatást nyújtani az étkeztetéssel kapcsolatban, ezzel segítve az új tanulók családját és áttekintésül a korábbi tanulóink részére. Az itt leírtaktól eltérni sajnálatos módon nem tudunk. Egyrészt a rendszer használatának vannak szabályai, másrészt a Szolgáltató felé szerződéses vállalásokat csak ebben az esetben tudjuk teljesíteni.

Rendelés

Az étkezések összetételét (reggeli – ebéd - uzsonna) jelenleg csak mi tudjuk módosítani a rendszerben és csak hónapfordulóra történhet a változtatás. Kérésükre beállítjuk a kívánt értékeket. Ez vonatkozik az új megrendelésekre is. Igény esetén e-mailben jelezzék, milyen típusú étkezést kérnek a következő hónaptól. A rendszerben beállítjuk és megtörténhet az étkezés megrendelése (tehát még a megrendelés előtt kell jelezni). A rendszerben eddig nem szereplő gyermek esetén a Szülőnek, az általa megadott email címre regisztrációs levelet küldtünk a belépési adatokkal. Jelen tanévben választható étkezési típusok R+E, E+U és R+E+U. Tehát megszűnik a csak reggeli (tízórai), vagy csak uzsonna rendelés lehetősége. Amennyiben nem kérnek étkezést a következő hónapra, azt is jelezni szükséges.

Minden hónap 1-20. napjai között van lehetőségük a Szülőknek a következő hónapra vonatkozó étkezés igénylésére a szülői portálon. Ugyanis ekkor készül a számla és csak ebben az esetben történik meg az étkezés megrendelése a konyhától. A megrendelés a Szülők feladata. Amennyiben nem teszik meg, abban az esetben nem tud gyermekük étkezni a következő hónapban! A Hivatal, a konyhától csak azoknak a gyermekeknek igényel étkezést, akiknek a szülők rendeltek az adott hónapra.

Kérjük a fizetési határidőig a számlákat kiegyenlíteni szíveskedjenek. Tehát az étkezési díj előre fizetendő! Kérjük, akinek hátraléka van, mielőbb rendezze. A hátralékokról is rendszerüzenetet küldünk. Kérjük, ezeket is olvassák el, és rendezzék a tartozást. Átutaláskor nem jelenik meg az összeg azonnal a rendszerben, csak könyvelés után látszódik, ez néhány napot vesz igénybe. Bankkártyás fizetés esetén szinte azonnal látható a tranzakció.

A lemondások elszámolása a következő havi számlából történő levonással egyenlítődik ki. Számlát csak a teljes hónapra lehet kiállítani. Tehát csak bizonyos napokra nem lehet számlát készíteni, és a teljes havi összeget előre szükséges befizetni. A nem kívánt napokat minden hónapban, a lemondási szabályoknak megfelelően kérjük, a rendszerben rögzíteni szíveskedjenek. A befizetésekről szóló számlákat minden szülő a saját online fiókjából tudja letölteni és kinyomtatni.

Aki cég nevére szeretné kérni a számla kiállítását, ezt külön jelezze felénk a sziakaja@gmail.com email címen, a cég adatainak (név, cím, adószám) megadásával. Ezt csak mi tudjuk rögzíteni és módosítani a rendszerben.

 

Azoknak is meg kell rendelni online az étkezést, akik a vonatkozó kedvezmények miatt ingyenesen vehetik igénybe azt. Ez esetben a rendszer nullás számlát fog kiállítani, de ez jelenti az étkezés megrendelését. Ezen kívül a lemondásokat is kérjük, hogy rögzítsék a rendszerben.

A-B menü

Bevezetésre kerül a menüválasztás lehetősége. Az A és B menü közül a döntést az étlapok segítik, melyek linkje a programból elérhető. Ugyanúgy, mint az étkezési típus, havonta egyszer változtatható, ezt megrendeléskor szükséges megadni. Tehát egész hónapra szól, nincs lehetőség napi szinten válogatni az ételek között a gyermekek egészséges táplálkozása érdekében. Az étlapok továbbra is a 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet értelmében kerülnek kialakításra.

Továbbra is csak azok a gyermekek étkezhetnek az iskolában, akiknek a szülei időben leadták a rendelést és csak azt a menüt kaphatják, ami be van állítva számukra.

Kedvezmények

A kedvezmény nem automatikus, hanem kérelemre indul, attól a hónaptól amikor benyújtották az igazolásokat és csak az adott tanévre vagy meghatározott időtartamra szól (Tehát a nagycsaládos kedvezményt is minden éveben újból igényelni szükséges.)

100 % kedvezményt csak RGYK vagy nevelésbe vett gyermekek esetén biztosít a törvény.

Továbbá 100 % kedvezmény 149/2022. (IV. 14.) Korm. rendelet alapján az Ukrajnából menekült családok gyermekeinek adható, a kérelem benyújtásától számított 6 hónapig a menekült státusz igazolásával.

50 % kedvezmény vonatkozik a 3 vagy több gyermeket nevelő családok gyermekeire. Továbbá 50 % kedvezmény a tartósan beteg, súlyosan fogyatékos gyermekekre, de itt a testvérekre nem, csak az érintett gyermekre vonatkozik.

A gyermekétkeztetés normatív kedvezményének igényléséhez szükséges a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII.29.) Kormányrendelet 17-18. § -a alapján előírt igazolások:

  • Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény esetén:
    • melléklet szerinti nyilatkozat
    • és a rendszeres   gyermekvédelmi   kedvezményről   szóló   hatósági határozat
  • Nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság:
    • melléklet szerinti nyilatkozat
    • és a családok   támogatásáról   szóló     évi   LXXXIV.   törvény végrehajtásáról szóló 223/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. § (5)

 

bekezdés b) pontja alapján a gyermek nála történő elhelyezéséről rendelkező határozat

  • Tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek esetén:
    • melléklet szerinti nyilatkozat és a magasabb összegű családi pótlék megállapításáról szóló határozat másolata
    • melléklet szerinti nyilatkozat és a szakorvosi igazolás
    • melléklet szerinti nyilatkozat és a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény végrehajtásáról szóló 223/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 7/A. (1) bekezdése szerinti szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye
  • Családjában három- vagy több gyermeket nevelnek:
    • Nyilatkozat a közös háztartásban élő gyermekek számáról és a

melléklet nyilatkozat és:

  • MÁK határozat vagy,
  • bankszámlakivonat vagy,
  • postai kifizetési utalvány,
  • melyen szerepel a kapott családi pótlék előző havi dátummal ellátott összege.
  • illetve, ahol a harmadik gyermek főiskolai-, egyetemi nappali tagozatos jogviszonyát teljesíti, szükséges egy aktív státuszú iskolalátogatási igazolás is!

149/2022. (IV. 14.) Korm. rendelet a veszélyhelyzet ideje alatt szomszédos országban fennálló humanitárius katasztrófára tekintettel adható kedvezményhez – a menedékesként elismerését kérő, vagy az Ukrajnában állandó lakóhellyel rendelkező és 2022. február 24-én, vagy azt követően Ukrajnából érkező magyar állampolgár gyermek, tanuló ellátásáról gondoskodik, kérelme alapján a tanuló ingyenes gyermekétkeztetés igénybevételére jogosult a kérelem benyújtásától számított 6 hónapig.

A kedvezményhez előírt igazolások:

  • Menekült státusz igazolása, dátum szerinti megfelelés
  • Ukrajnai lakcím igazolása

Diéta

Speciális étkezésre is van lehetőség (diéta). A Szolgáltató jelenleg a 14 alap allergén-csoport kombinációjából adódóan több, mint 30 féle diétás és speciális igényt tud kielégíteni. Amennyiben gyermekének szeptembertől ilyen típusú étkezést szeretne, kérjük küldjék meg nekünk az erről szóló orvosi igazolást a sziakaja@gmail.com címre. Továbbítjuk az étkeztető cég Dietetikusának, aki előírja a diétát vagy a speciális étkezést. Kedvezmény diétás étkezésre csak abban az esetben jár, ha fentiek alapján igazolják a tartós betegséget is. A speciális étkezés ára jelenleg megegyezik a normál étkezés árával, nem számolunk fel többlet költséget. A diéta lemondása és normál étkezésre való visszatérés csak (gyógyult státuszú) orvosi igazolással igényelhető. Bizonyos speciális (pl.: vallási alapon történő) étkezéseket szülői igazolás alapján elfogadunk.

 

A fent felsorolt kedvezményeket, valamint a speciális étkezést alátámasztó dokumentumokat minden tanévben újra be kell nyújtani, ezért kérjük az érvényes igazolásokat (a folyamatos feldolgozás és a megrendelés lehetőségének érdekében kérjük ezeket is 2022. júl. 30-ig, de legkésőbb aug. 15-ig) megküldeni szíveskedjenek. Csak akkor tudjuk (év közben is folyamatosan) biztosítani a kedvezményt vagy a speciális étkezést, amennyiben lejáratkor megküldik az új, érvényes igazolásokat.

Túlfizetések, tartozások

Az előző tanévről maradt túlfizetések nem vesznek el. A szeptemberi számlából levonásra kerülnek. A tanév végén igyekeztünk rendezni ezeket a tételeket, távozó tanulóknak visszautaltuk a fennmaradó összeget. Kérjük az esetleges hátralékok megfizetését, erről az érintetteknek már több fizetési felszólítást küldtünk.

SimplePay

A SimplePay a bankkártyás fizetés lehetősége. A honlapon megtalálható felhasználói segédlet pontosan leírja mi a teendő az online fizetési felületen. A fizetési felület reszponzív, tehát okostelefon és tablet nézetre is optimalizált, így a felhasználók bárhol-bármikor kényelmesen elvégezhetik a fizetési folyamatot. Amennyiben hiba esetén nem működik a kártyás fizetés, a korábbi átutalásos fizetés lehetősége továbbra is fennáll, megrendeléskor választható, milyen módon szeretnék rendezni a számlát (de a SZIA étkezési számlájára szükséges utalni).

A kártyás fizetésre az OTP Mobil Kft. által fejlesztett és üzemeltetett SimplePay online bankkártya elfogadási megoldást vezettük be. A rendszer online bankkártya elfogadást biztosít maximális biztonság mellett, hiszen a folyamatosan szigorodó jogszabályi környezethez is igazodni kell. A különböző biztonsági faktorok beépítésével az egyre fejlettebb kártyacsalási módszereket is kivédi. A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés díjmentes.

A kártyás fizetésnél csak normál kártyás fizetés választható, itt az azonnali átutalás nem, mert úgy a fizetett összeg és a megrendelés ténye nem kerül be a rendszerbe. Átutalásos megrendelésre a továbbiakban is lehetőség van. Részletes leírás a felhasználói segédletben található a suli honlapján.

Lemondás

Az étkezést a szülői portálon szükséges lemondani, minden munkanap 8:30-ig van rá lehetőség a következő munkanaptól és csak teljes nap mondható le (tehát az adott napot, vagy visszamenőleges napokat, vagy az egyes étkezéseket külön nem lehetséges lemondani).

Amennyiben rendszerhiba esetén nem működik a portál, akkor a határidőt betartva

írják meg nekünk a sziakaja@gmail.com címre, és rögzítjük.

Csoportos lemondást (egy egész osztály egyidejű lemondását) csak az iskolától tudjuk elfogadni, szülői kérésre nem áll módunkban teljesíteni.

Befizetési információk

Átutalás vagy személyes befizetés esetén az OTP BANK - Széchenyi István Ált. Isk. Élelmezés számlájára várjuk a számlán feltüntetett összeget.

Számlaszám: 11742348-15390022-10160002

 

Közlemény: kérjük feltüntetni a tanuló nevét és osztályát, mert csak így azonosítható a tétel. Más adatra nincs szükség. Ezen kívül kérjük, hogy a fizetési értesítőben ill. a számlán megadott pontos összeg kerüljön utalásra.

Árak

Az A és B menü ára megegyezik, továbbá a D, mint diétás (speciális) menüért is ugyanennyit szükséges fizetni. A szülők csak a nyersanyag árát térítik meg.

A szülők által fizetendő árak 2022. augusztus elsejétől az alábbiak szerint alakulnak.

Iskola alsó tagozat

tízórai

           150 Ft

ebéd

           385 Ft

uzsonna

           150 Ft

Iskola alsó tagozat összesen

           685 Ft

Iskola felső tagozat

tízórai

           165 Ft

ebéd

           445 Ft

uzsonna

           165 Ft

Iskola felső tagozat összesen

           775 Ft

Kapcsolat

Továbbra is szeretnénk megkérni Önöket, hogy kérés, kérdés, probléma esetén a sziakaja@gmail.com címre írjanak nekünk. A levelek a Polgármesteri Hivatalba futnak be. Kérjük, levelükben mindig írják meg a gyermekük nevét és osztályát, hogy azonosítani tudjuk.

Amennyiben nem SZIA diákról van szó, akkor az adott intézményhez megadott étkezési e-mail címen jelentkezzenek.

Szülői felületként a SchoolSystem Kft. étkezési rendszere működik. Az étkezési portál elérhetősége:

https://www.etkezesiszoftver.hu/

SZIA intézmény azonosító: 133697

Aktualizált felhasználói kézikönyv, étkezési tájékoztató, a suli honlapján az Étkezés menüpont alatt, a nyomtatvány minták pedig az ügyintézés/letölthető nyomtatványok menüpont találhatók.

https://szia.budakeszi.hu/

Az intézményi étkeztető cég a Kórház- és Menzaétkeztetés Szolgáltató Kft. A cég mindent elkövet annak érdekében, hogy magas minőségű termékeket használjon fel alapanyagként az ételek elkészítéséhez. Ennek érdekében igyekszik minél nagyobb arányban helyi kistermelőktől, hazai termékeket beszerezni.

Az étlapok elérhetősége: https://gasztvital.hu/budakeszi/

Budakeszi Polgármesteri Hivatal


Image

Székhely: 2092 Budakeszi, Árpád Fejedelem tér 1. Feladatellátási hely kód: 003
Telefonszám: +3623919161
E-mail: szia.budakeszi@gmail.com
Intézményvezető: Bódi Zsuzsanna
OM azonosító: 032445 Tankerületi kód: PA3801 Nyitvatartás: 7:00-18:00

TÉRKÉP

Csengetési rend (Árpád)

1. óra   800 - 845
2. óra   900 - 945
3. óra  1000 - 1045
4. óra   1100 - 1145
5. óra  1155 - 1240
6. óra  1250 - 1335
7. óra  1340 - 1425
Védett tanulóidő   1430 - 1530
Image

Telephely: 2092 Budakeszi, Knáb János utca 60. Feladatellátási hely kód: 001
Telefonszám: +3623451532
E-mail: szia.budakeszi@gmail.com
Intézményvezető: Bódi Zsuzsanna
OM azonosító: 032445 Tankerületi kód: PA3801 Nyitvatartás: 7:00-18:00

TÉRKÉP

Csengetési rend (Knáb)

1. óra   800 - 845
2. óra   900 - 945
3. óra  1000 - 1045
4. óra   1100 - 1145
5. óra  1155 - 1240
6. óra  1250 - 1335
7. óra  1340 - 1425
Védett tanulóidő   1430 - 1530
Image

Telephely: 2092 Budakeszi, Petőfi utca 47.               Feladatellátási hely kód: 002
Telefonszám: +36205428693
E-mail: szia.budakeszi@gmail.com
Intézményvezető: Bódi Zsuzsanna
OM-azonosító: 032445 Tankerületi kód: PA3801 Nyitvatartás: 7:00-18:00

TÉRKÉP

Csengetési rend (Petőfi)

1. óra   800 - 845
2. óra   900 - 945
3. óra  1000 - 1045
4. óra   1055 - 1140
5. óra  1145 - 1230
Ebéd  1230 - 1300
6. óra  1300 - 1345
Fejlesztő foglalkozások  Hazamenetelig
© 2024 Budakeszi Széchenyi István Általános Iskola