1. Beiratkozás általános iskolába
Az óvodai ellátás után a tanköteles és iskolaérett gyermeket a szülő/gondviselő köteles beíratni a lakóhelye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára.
Amennyiben a választott iskola intézményvezetője a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára.
A beiratkozást a gondviselő kezdeményezi.
2. Általános iskolai beiratkozás időpontja
2023. április 5-től lehet előzetesen kitölteni a beiratkozási kérelmeket a KRÉTA e-Ügyintézés felületén. (BÁI menüpont)
2023. április 20-21-én történik az online beadott kérelmek ellenőrzése, eredeti igazolványok bemutatása, törvényes képviselő megjelenése kötelező! Helyszín: 2092 Budakeszi, Árpád Fejedelem tér 1. A1-03 Könyvtár
-
- 1. nap - 2023. április 20. 8:00-18:00
- 2. nap - 2022. április 21. 8:00-17:00 (elektronikus kérelem 12:00-ig küldhető be!)
-
- KRÉTA e-Ügyintézésen a kérelmet beküldésnél ügyfélkapuval szükséges hitelesíteni. (Digitális aláírás)
- Akinek ügyfélkapu felhasználói fiók nem áll rendelkezésre, beadhatja digitális aláírás nélkül is, azonban az ilyen típusú, hitelesítés nélküli kérelmet ki kell nyomtatni, melyet utána alá kell íratni törvényes képviselőkkel és tanúkkal is. (Ez a folyamat több időt és papírmunkát vesz igénybe, így kérjük, aki teheti hitelesítse a kérelmet az online felületen.)
- Április 20-án (8:00-18:00) vagy 21-én (8:00-17:00) be kell mutatni a:
- szülő/törvényes képviselő személyazonosító igazolványát,
- gyermek nevére kiállított személyazonosságot és lakóhelyet igazoló hatósági igazolványt,
- egyéb, az iskola által kért dokumentumokat (pl. szakértői vélemény, meghatalmazás, adás-vételi szerződés, egyedüli felügyeleti jogról határozat).
- Fontos, hogy a felületen, a kötelező mezőkön kívül,
- az étkezés, etika, hit- és erkölcstan mezők is kitöltésre kerüljenek,
- továbbá mindkét törvényes képviselőt szerepeltetni kell, akkor ha nem egyedüli felügyelet áll fenn.
3. Elektronikus ügyintézés (kezdeti lépések)
Beiratkozás felülete: KRÉTA e‑Ügyintézés (e-kreta.hu)
Bejelentkezés - Ideiglenes regisztráció (videó segédlet) - Belépés után BÁI menüponton keresztül, ügyintézés indítása
Fontos! Ha a körzetes cím még nincs regisztrálva a rendszerben, akkor a körzeten kívüli opciót szükséges választani, ezután az iskola adminisztrátora fogja beállítani a körzetet.
4. Fontos információk a kérelem során történő kitöltésről
-
Kérelemmel kapcsolatos fontos intézményi tájékoztató a következő linken keresztül olvasható: KRÉTA BÁI menüpont
- A tanuló személyes adatait a tanuló hivatalos okmányai alapján szükséges megadni. A tanuló oktatási azonosítója megegyezik az óvodai rendszerben regisztrált oktatási azonosítóval.
- A kérelem indoklása mezőben kérjük megadni:
- a választott osztályfőnök nevét,
- nem körzetes tanuló esetében a körzetes iskola nevét, címét.
- Körzetes tanuló más iskolába iratkozása esetén (felvételi döntésre várás, felvételt nyert) az érintett iskola nevét, címét kérjük elküldeni a szia.budakeszi@gmail.com címre
- A kérelmükhöz a kötelezően csatolandó dokumentumokat mindig a megfelelő
gombra kattintva rögzítsük a rendszerben, amelyet Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetünk meg.
- Csatolandó:
- SNI szakvélemény, amennyiben a gyermek rendelkezik ilyen típusú dokumentummal vagy folyamatban van,
- költözés esetén adás-vételi szerződés/megállapodás,
- törvényes képviselők által aláírt meghatalmazás (saját típusú, indok jelölésével, amennyiben a törvényes képviselők pl. külföldi tartózkodás miatt nem tudnak megjelenni a beiratkozás kijelölt napjain).
- Diákigazolvány igénylésének adatlapját nem kell a beiratkozáskor visszaküldeni, ügyintézés a felvételt követően iskolakezdésig folyamatos. Részletekről a diákigazolvány igénylésével kapcsolatban ITT olvashatnak.
- Kérelem kitöltésének pontos leírása: Tudásbázis e-Kréta Beiratkozás általános iskolába
- Ügyfélkapuval történő hitelesítés alább. (PPT)
5. További információ, felmerült kérdés, technikai segítség kérése
Kérdés esetén keressenek bennünket bizalommal az alábbi elérhetőségeken.
Loór Zsuzsanna
iskolatitkár | school secretary
digitális pedagógiai asszitens | digital teaching assistant
szia.budakeszi@gmail.com | +36 23 919 161