E Egészségügy

Follow Us

LÚDTALP TORNA GYEREKEKNEK

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

A gyakorlatokat napi rendszerességgel, min. 5-7 percig ajánlott végezni!

A 1.-6. gyakorlatokat először ülve, majd állva végezzük!

  1. Lábakat párhuzamosan egymás mellé tenni, mindkét sarkat egyszerre felemelni-letenni. Próbáljuk meg váltva is.
  2. Egyszerre felhúzni mindkét talpat, együtt leengedni. Próbáljuk meg váltva is.
  3. Egyszerre két lábbal: sarokról lábujjhegyre, lábujjhegyről sarokra gördíteni.
  4. Lábujjakat behajlítva talp alá húzni-kinyújtani.
  5. Lábujjakat behajlítva talp alá húzni, lábfejet megemelni, letenni.
  6. Talpak a földön vannak, sarkakat széthúzva lábujjhegyre emelkedni, összezárva letenni sarokra.

Járógyakorlatok

  1. Lábujjhegyen járni apró lépésekkel, magasra húzott sarokkal.
  2. Mackójárás: a talp külső szélére nehezedve, behajlított lábujjakkal járás.

Játékok

  1. Földön ülve labdát két talp közé fogjuk, lábbal dobjuk és lábbal kapjuk el.
  2. Ceruzát vagy pálcikát az egyik láb ujjaival megfogjuk, másik lábbal átvesszük.
  3. Lábujjakkal kis golyót markolva sétálni (ne az ujjak között legyen a golyó!)
  4. Apróra tépett papírdarabkákat megmarkolva egyenként felszedegetni a földről
  • Teniszlabdával is segíthetünk, fellazíthatjuk, ill. masszírozhatjuk a talpunkat. A labdát talpunk alá téve ide oda görgessük.
  • Álló helyzetben (mezítláb) mindkét, sarkot néhány mm-re felemeljük a talajtól. Egyenesbe állítjuk a testünket, minkét oldalt egyenletesen terheljük. Ebből a helyzetből próbálunk kilépni, úgy, hogy ezt megingás nélkül tegyük meg.
    Naponta váltogatjuk, hogy jobb vagy a baloldallal lépünk ki először. Mindezt fokozatosan apró lépésekben lassan tesszük. (2-3 hét is lehet.) Ezt követően 1-1,5 métert kell megtennünk lassan megingás nélkül. (1 hónapig is eltarthat, amíg sikerül.)
    A gyakorlatot nehezíthetjük a járás lassításával, a lépéshossz növelésével, ill. lépéssel hátra, illetve a legutolsó körben kavicson járással.
  • Külső talpélen állás: próbáljunk meg térd emeléssel megállni egy lábon. (Ez egy évet is igénybe vehet.) Próbáljuk meg mindennap, amíg nem megy megingás nélkül.
  • Belső talpélen járás: kisterpeszben térdeket összeszorítva, merev bokával. Fokozatosan növekvő terpeszben állunk.

Videókat a tornával kapcsolatban a You Tube-on találnak.

 

Partnerek

Hírlevél

Add meg az e-mail címedet hogy a legújabb információkhoz hozzájuss.

Székhely: 2092 Budakeszi, Knáb János utca 60.
Telefonszám: 06-23-451-532
E-mail: titkarsag@sziabudakeszi.hu
Honlap: http://szia.budakeszi.hu/
Igazgató: Bódi Zsuzsanna
OM-azonosító: 032 445

Határtalanul

Pedagógus képzések